fredag 23 mars 2012

Fredagsmys!








Jag hittade ett tyg som jag inte hade en aning om att jag köpt, när jag städade lite bland hyllorna konstigt att jag bara har glömt bort det men samtidigt roligt att få en liten överraskning =) Det blev ett par byxor till lillebror tänkte mig att dessa skulle räcka en stund och även över sommaren så jag tog i lite i storlek men satte mudd i benslutet så kan han använda dom redan nu. Jag gillar frotte och framför allt på sommaren ett bra val om man tycker velour är i varmaste laget, sedan att det är i härliga moln från JNY gör bara saken ännu bättre!

Modellen är samma som jag har sytt i förr till lillebror men jag har varit och ritat om lite på mönstret, har lagt ut dom i vidden en aning och ändrat i halsringningen lite plus att dessa är lite rakare i benen så det blir härligt pös när mudden i benslutet sitter på plats. Dessa kommer vi att slitas på hela sommaren.
När jag och lillebror skulle fota i dag så började vi med bilden då byxan sitter på, sedan tog jag av honom dom och la de på bordet för att fota och lillebror började tok grina och sprang mot bordet och började rycka i byxan. Lillebror är väldigt fåordig eller i alla fall få av de ord man kan förstå men nu sa han ett av de ord han kan, meja meja (alltså mera mera) han slutade inte grina och skrika meja meja förrän byxan satte på igen och nu är det fredagsmys och byxan är fortfarande på så vi får se om detta även bli nattens pyjamas utan ärmar och allt ;) Hi hi, han diggar sina nya byxor han!


Mönster:
Eget stl 92


Material:
Moln frotte tunn vit interlock Jnydesign
Grön mudd stoffoch still
Gräsgrön dragkedja Bibbis


4 kommentarer:

Emilia sa...

Härliga byxor! Vilken trevlig överraskning att hitta fint bortglömt tyg ;)

Anki sa...

Superfina! Å vilket toppenbetyg att sonen inte vill ta av dem :-)

Eli sa...

Den var skikkelig fin! Jeg elsker stoffene med skyer på :-)

maria syr och så vidare sa...

Vilka underbara byxor! Härligt att sonen inte vill ta av dem. Min dotter kan intyga att gröna moln går fint att sova i: http://mariasyr.blogspot.se/2012/03/gront-ar-skont.html
Tack för en inspirerande blogg!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin