lördag 14 november 2009

Nya byxor!!




Ett par byxor till I som har växt ur alla sina snart, varje morgon vi är på väg till dagis tänker jag tusan måste sy brallor till tjejen.
Det blev ett par som är inspirerad av några andra duktiga bloggare, (Lilla NovaK och e.ko) jag brukar inte vilja härma andra men när det är för eget bruk så händer det ibland.


Har bara kortat benen på ett befintligt byxmönster och satt lång mudd i stället. Sedan gav jag mig på att göra en stjärna av skinimitation och det ska jag säga var ingen enkel sak, hela pressar foten sög fast i skinnet så det bara tuggade på samma ställe. Men då satte jag en bit mönster papper över och sydde igenom alltihop då blev det mycket enklare.


Så ett tips till er som är sugen på att prova sy i skinimitation lägg mönsterpapper över innan ni börjar!

6 kommentarer:

bokabosus sa...

Härliga. Har tänkt göra nåt liknande till mina flickor, just för att det är nog skönt att slippa allt knövvel med en massa tyg som ska ner i vinterkängorna.. Dina ser jättefina ut! /Linn

Unknown sa...

så tuffa!!
säkert hur sköna som helst;)

**erika

KRUMELEJ sa...

Tack för tipset! Vilka jättehäftiga brallor. Applikationen blev så tuff med röd söm.

Moi! sa...

Ser sköna ut!

Ingrid sa...

Så fina!! Det är snyggt med långa muddar tycker jag!

SiriR sa...

Så kule! Og stilig med den stjernen:)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin