lördag 8 januari 2011

Underbart tyg!




När jag såg att strömming skulle få in detta tyg så kunde jag inte låta bli att köpa en bit gillar det skarpt blir så lycklig av att titta på det.
Och det fick bli en liten body till lillebror men oj så svårt det var att välja färg till kantbandet.

Detta mönster har jag gjort om och gjort om typ tusen gånger eller något sådant =) innan jag blev nöjd, nu sista gången jag skulle försöka mig på denna omöjliga sak så tog jag och utgick från mitt mönster till denna och denna helt fantastiskt nu är jag nöjd jippi äntligen. För ett bra tag sedan så gjorde jag och krumelej ett byte på just ett mönster på en omlottsbody väldigt likt detta men det har försvunnit, helt borta har letat mig tokig utan resultat. ( skulle inte bli förvånad om det dök upp nu när jag äntligen lyckats gjort ett eget)

Bodyn är sydd i stl 62 gillar att knapparna sitter lite längre upp i grenen lättare att knäppa när det är små ben som sparkar runt hela tiden. Och färgen på kantbandet blev till slut rött men tror säkert att turkos eller vitt hade varit minst lika fint!


Nu skulle jag vilja dela med mig av något som jag gör när jag ska sy omlott bodys



För att slippa jäklas i slutet på kant bandet med tryckknapp så gör jag så här.

När jag kantar bodyn och där jag ska gå ihop med dom två kanterna så syr jag en bit extra kant band på slutet. Sedan sätter jag fast tryckknappen där det ska vara.











Sedan viker jag över det extra kant bandet mot avigan men tryckknappen i mellan. Sy sedan med rak söm så nära knappen som möjligt jag använder mig av blixtlåsprtessarfoten för det tycker jag är enklast.

Det finns säkert tusen sätt att göra detta men jag gör så här.

9 kommentarer:

Emilia sa...

Fin body - håller med, underbart tyg!

Ahlard sa...

Åh tack, jag tycker också att det är fint, om inte annat var det superkul att rita alla overkliga konstiga djur. Gillar gulfärgen också att den blev så varmt gul.

Jättefin body, och rött till var super! Jag tackar för tipset med kantbanden, för jag är en sådan som brukar sy på sen undra hur tusan knapparna ska kunna fästas:)

Fin bodymodell:)

Thea sa...

Jättefint!!
Både tygeet och bodyn. Och smart med kantbandet!

Strömming sa...

Vad roligt att se någon som sytt i de lustiga djuren nu! Jag själv har inte hunnit ännu! Superfin body och det blev väldigt sngyyt med rött kantband.

Vad smart med kantbandet och knappen!

Mirre Syr sa...

Jättesmart ide med tryckknapparna på fin body!
Vilken färgklick!

MVH Mirre

Pyssellycka sa...

Snyggt som bara den!

Benglan sa...

Snyggt tyg! Jag gör precis lika som du med kantbandet :)

Kristin sa...

Vilken fin! Gillar gult och rött tillsammans. Smart lösning med knappen!

Fangoria sa...

Söööt! Smart, vilket bra tips!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin