torsdag 13 januari 2011

Nytt överdrag!!








Nu har amningskudden fått nytt överdrag, i det här hemmet fungerar denna kudde som allt i allo kudde den är så bra till mycket. Min sambo använder den som huvud kudde när han ligger på golvet och leker med barnen I använder den som soffa i sin koja och jag lägger den som skydd i soffan för N så han inte rullar ner på golvet.
Det gamla överdraget var det väl i egentligen inget fel på men tanken var att den skulle bli lite roligare för N att titta på med alla glada färger och figurer.

Jag gjorde det riktigt enkelt för mig och ritade av det befintliga och lade till sömsmån, öppningen gjorde jag på samma sätt som ett vanligt kudd överdrag och overlockade bara kanten i stället för att sy en fåll (bara för att jag var lite lat=)
Jag tror att N gillar sin nya kudde men vem vet?!





Så här såg det gamla överdraget ut.

6 kommentarer:

Ingrid sa...

smart med enkel öppning!!! så fint tyg - en kudde att bli glad av :)

vilket påminner mig om att jag också kanske ska ta och sy ett nytt överdrag till min amningskudde - tack för tipset!

Åsa Tidqvist sa...

mkt snyggare än innan! me like!

BamBuu sa...

Blev ju hur bra som helst! Så fint färgglatt tyg!

Thea sa...

Vilken skillnad! Om jag var bebis skulle jag ha jublat över mitt nya överdrag!

Anonym sa...

Härligt tyg! Visst är det roligare med även vardagsprylar ifall de ser lite snygga ut.

KRUMELEJ sa...

Snyggt! Älskar verkligen byxorna i det förra inlägget och grämer mig för att jag inte köpte det tyget.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin