söndag 30 oktober 2011

Prototyp på ny heldress!












Som ni säkert vet så har jag sytt en del heldressar både med luva och krage bland annat, men nu var jag lite sugen på att rita ett helt annat mönster med ytterligare lite vidd. De dressar jag tidigare sytt har varit mera 70- tals inspirerade lite tajtare modeller så det var roligt att få göra något annat.
Men jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om denna så där skulle jag uttrycka mig, för det ser de ut som lillebror ska drunkna vilken sekund som helst det kanske blir bättre när han vuxit på sig lite.
Men det var roligt att testa något nytt, både dragkedje lösningen och att göra grenen rundare var helt nytt för mig.
Jag minns inte riktigt vart jag läste om denna smarta lösning med att först kanta mitt fram och sedan sy fast dragkedjan men enkelt och snyggt blev det.

Får se om det blir något mera ritat på detta mönster eller om jag återgår till mina äldre modeller.

2 kommentarer:

Fangoria sa...

Snyggt! Ser gosig ut!!!
Jag har gjort så, med kantning först och sen dragkedja, men har sett dett hos andra före oxå. =) Liten Zumo inspirerades jag av. =)

Emilia sa...

Ser ut som de overaller som e på modet just nu bland äldre barn (och vuxna med för den delen) - det e nog bara en smaksak! Ser supergosig ut även om jag älskar dina sjuttiotalsoveraller med!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin