lördag 6 juli 2013

Present från moster!




Jag har blivit moster äntligen, de var verkligen på tiden tycker jag eftersom vi är fem syskon och de är bara jag som har barn, tills nu. En liten söt kille har mina barn äntligen fått som kusin ❤

Högst på syrrans önskelistan stod ett babynest så de vara bara att börja leta runt på nätet efter beskrivnig. 
Som vanligt så sätter jag saxen i de rätta tyget direkt i stället för att sy i något gammalt skit tyg och resultatet blir kanske inte riktigt som jag tänkt mig alla gånger, nu blev denna ändå ganska bra men skulle de hända att jag syr ett till så kommer jag att ändra en del saker. 

Syrran ville också att innsidan skulle vara vit och utsidan i något mönstrat tyg så de fick  bli ett blommigt tyg på mintgrön botten från tildatyg jätte fint i mitt tycke! 

Mönstret till denna har jag ritat själ med hjälp av en massa bilder och tutar från olika bloggar och hemsidor. Innermåtten är 33 cm bred och ca 66 cm lång när den är hopsnörd i botten. 

Jag hoppas vår lilla prins ska sova gått i sitt nya neste ❤

Mönster: eget ritat

Material: 
1 m tildatyg 
1/2 m vit kraftigare lakansväv 
Vit snedslå 
3 m annoraksnodd
Stoppning till botten och kanter 

Ha de gått// Pernilla 

1 kommentar:

Emilia sa...

Så fint det blev!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin