fredag 25 juni 2010

Hängselbyxa!



Jag sprang på detta tyg härom dagen och blev blixt förälskad, då tänkte jag mig en heldress med krage lite 70-tals stil. Men det slutade med ett par hängselbyxor med dragskedja ha ha inte ens i närheten av min tanke.



Dessa byxor är i stl 62 men mönstret är från ottobre 6/2009 och deras mönster brukar vara jätte stora så det är nog mera en 68 kanske.
Måste medge att denna velour var inge vidare rolig att sy i och framför allt inte dragskedjan fram, vet inte hur många gånger jag har sprättat för att det har dragit sig och när det är randigt så syns det så väl. Tror det berodde mycket på att tyget är väldigt tunt. Helt perfekt blev det inte så det blir till att spara dessa tills I:s lille syskon kommer.
Nu ska jag till att packa picknick korgen inför midsommarfirandet i dag, hoppas ni alla får en underbar dag.
Glad midsommar!

9 kommentarer:

Emilia sa...

Mysiga - ha en trevlig midsommar!

SiriR sa...

Syns de ble kjempekule!!

Ingrid sa...

Jag tycker de är toppenfina!!

KRUMELEJ sa...

Åh, så tuffa! Håller med om att det kan vara knivigt att få till dragkedjan på randiga tyger.

od Andulky sa...

Grymt läckra!!

Retro Elephant sa...

Knalliga brallor! :)

//Lina

Åsa sa...

Är mönstret verkligen från Ottobre 6/2010? Jag hittar det inte där om det inte är overallen du gjort om? Fast det finns inte i mindre storlek än 86?
/Åsa

Pernilla sa...

Åsa: Såg inte din kommentar fören nu men du har rätt jag har skrivit fel det är nr 6 /2009

Åsa sa...

Ingen fara! Tack för svaret då vet jag var jag ska leta mönstret - dina byxor blir ju superfina!
/Åsa

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin