söndag 20 februari 2011

Syskon i randigt!









Vad är det för vargar vinter som har bitit sig fast, är så trött på kylan, snön och dessa långdragna förkylningar. här ligger hela familjen i feber och snuva, än så länge har jag klarat mig relativt bra men det är väl bara att invänta sängläge även för mig. Men jag hinner sy ganska mycket mellan upp passningarna av sjuklingarna.
Tyckte det skulle vara så roligt med något plagg som var ungefärligt lika till stora syster och lille bror, ganska svårt eftersom stora syster är inne på något prinsses spår för tillfället och jag tycker kanske inte att lillebror ska ha paljetter och strass på sig, inte så länge jag får bestämma i alla fall =)

Bodyn är samma modell som mina övriga förutom att jag har justerat halsringningen en aning (igen) gillar omlott det är en favorit här hemma det blir så mycket enklare med klädombytena.
Tunikan har jag tagit flera befintliga mönster här hemma ifrån och gjort om för att det ska passa ihop, ville ha en ganska vanlig överdel men att nederdelen skulle vara rynkad dock blev det så där kan jag tycka, det jag ska förändra till nästa gång är att jag ska lägga på några centimetrar på vidden så att det bli mer rynk. På bodyn satte jag stjärnor på armarna som applikation men stora syster ville ha ett hjärta så hon fick det på bröstet.

Tyget är ett jätte härligt marinblå vit randig jersy som jag fyndade för över två år sedan på en lokal tyg butik nu när jag sytt i det så ångrar jag att jag inte köpte mera för det var en fröjd att sy i.
Kantbandet röd interlock från jyndesign
Body stl 68
Tunika stl 116

Samma modell blev det ju inte riktigt =) men samma tyg och kantband så jag får väl vara nöjd ändå =)

5 kommentarer:

Thea sa...

Jättesnyggt! Marinblått och vitt är så fint ihop, tycker jag. Dessutom passar det så bra med rött. Jättefina plagg ochh snyggt med applikationerna också.

FridoLi sa...

Jättefint!! Snygga applikationer också!!

Anonym sa...

Jättefint med spets och applikationerna.

lilla hjärtat sa...

Så fint, älskar att syskon matcha

Anonym sa...

Jättesnygga. Gillar också syskonmatchning

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin