lördag 19 mars 2011

Till stora syster!!


Blir så lycklig av detta tyg lillebror har redan en body och en filt i detta tyg men nu var det stora systers tur att få något. Funderade ett tag om jag skulle göra en klänning med lång ärm eller om jag skulle börja på med lite sommar kläder och till slut så tänkte jag att en utanpå klänning som denna fungerar både nu och när värmen kommer.

Jag har sytt några sådana modeller tidigare också men då ganska enkla denna gång så blev jag lite inspirerad av dessa byxor som jag är så kär i.
Jag har aldrig tidigare sytt i en dragkedja i en klänning på detta vis men däremot har jag provat på sprund i några tillfällen och jag tänkte att det borde gå att lösa på ungefär samma sätt, resultatet blev ganska bra men jag måste nog öva lite mera tills det känns som om det sitter bra.

Mönstret eget stl 116
Tyg ekologisk bomull lycra jofotex röd tunn interlock jyndesign
Dragkedja Bibbi

I dag känns det verkligen som om det är vår på gång fåglarna kvittrar och det droppar från taket så härligt, men vem vet i morgon snöar det väl igen!

Ha en skön lördag!!

3 kommentarer:

Emilia sa...

Så fin och vilket härligt badlakan!

Thea sa...

Håller med, visst är det tyget grymt fint?!

Jättesnygg klänning och grattis till fina dragkedjesprundet!

Åsa Tidqvist sa...

himla fin! har precis fått hem samma tyg och måste nog sy en liknande till min tjej!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin