måndag 24 oktober 2011

Nya byxor!



Lite påfyllning av mjukis byxa till lille bror, tycker det är så praktiskt under överdrags byxorna nu på hösten. Denna gång använde jag mig av ottobre mönstret ur senaste nr tycker dom är jätte bra det ända som är att storleken är lite väl tilltagen eller så är det lille bror som är kort =)

Jag blir så inspirerad av alla duktiga sy bloggare där ute som gör så grymt snygga detaljer, så jag var bara tvungen att försöka mig på en "täcksöm" jag med och faktiskt att plagget kändes så otroligt mycket mera arbetat att så lite gör sådan skillnad är helt galet tycker jag. Nu är detta en fuskis jag har sytt från avigan med cover pro maskinen men det fungerade jätte bra för mig.

Den lilla applikationen som jag har klippt ut av ett tyg, ångra jag så här i efterhand byxan hade sätt så snygg ut ändå att jag aldrig lär mig.

Mönster Byxa stl 80 ottobre 4/2011

Tyg grått jogging tyg grå mudd olssons tyger



2 kommentarer:

Thea sa...

Oj vilka snygga! Jag håller helt med dig om att det är de små detaljerna som gör det! Här valde du snyggt med röda kontrastsömmar, tycker jag. Och det var inte alls fel med applikationon i mitt tycke i alla fall! Håller förresetn med om att det mönstret ur Ottobre är himla bra.

Åsa Tidqvist sa...

jag tycker också att applikationen tog upp det röda bra, elelr tvärtom, sömmarna mötte applikationen bra =)
Väldigt snygga, rött o grått är snyggt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin