söndag 10 april 2011

En present!








Min kära vän döpte sin lilla kille för ett tag sedan och vi kunde inte gå tyvärr för storasyster var magsjuk, men nu träffades vi äntligen i går och hade en jätte mysig efter middag passade då på att ge dom dop presenten.

Det blev ett set i frotte, jag har pratat så gott om frotte mina barn har rätt ofta detta material på sig och jag tycker det är helt underbart och helst på sommaren. Så nu tänkte jag att även denna familj skulle få lite härlig frotte .


Hade lite problem med mönster till t-tröja tycker att ottobre har ganska många mönster men alla är så vid och lång det ville jag inte ha så jag bestämde mig för att göra ett grundmönster på tröja och sedan korta ärmen bara och lösa halsringningen på något bra vis.
Jag kunde ha haft någon typ av knäppning på axeln men valde att ha ett sprund fram med färgglad knapp.(som om inte setet hade färg så det räckte;)


Mönster byxa eget t-tröja eget

Tyg bilar frotte Lasten Metsola röd frotte ur tyg garderoben

Jag hoppas dom ska gilla frotte lika mycket som mig efter denna present ;)

3 kommentarer:

Emilia sa...

Vilket snyggt set i snygga tyger - gillar sprundet i halsen på tröjan!

JuMel sa...

Vilken fin present! Gillar oxå frotté men har inte tänkt på att det skulle passa bra på sommaren, kanske ska ta och sy något kortärmat av någon av de frotté tyger jag har?!:)

Anonym sa...

Och vi blev jätteglada och nöjda:)
Tack för en mysig dag och present(er)!!

Kram från Prins Leo;)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin