fredag 12 augusti 2011

Favorit byxa!


Som jag skrev i tidigare inlägg så har vi fått en liten kusin i familjen och detta är ett av seten han har fått. Jag kunde inte riktigt hålla mig så detta fick han i förväg för vi viste att det skulle bli en liten grabb. Och när vi fick hälsa på honom första gången så hade han bodyn på sig och var så fin, den satt jätte bra på honom.
Detta är inte mitt vanliga omlottsbody mönster utan är från näst senaste nr av ottobre brukar inte kunna låta bli att göra små ändringar men denna gång är det helt taget ur tidningen och jag är lite förvånad över att det blev så bra. Annars tycker jag att ottobre mönsterna kan vara antingen lite stora i stl eller lite tajta så det var en positiv upptäckt.
Byxan är min favorit byxa som jag sytt många par till lillebror, hoppas dom ska gilla dom lika mycket som vi gjort här hemma.

Sedan kunde jag bara inte låta bli att göra en applikation på bodyn när det så lämpligt blev en hel bil kvar på en liten stuvbit, ett lätt set att piffa upp en annars till synes ganska enkel body =)


Mönster: Body stl 56 kommer inte ihåg nr näst senaste i allafall
Byxan eget stl 56

Tyg: Brun single jersye, gul tunn intelock till kantband, grönt bil frotte allt från jnydesign
Gul mudd olssonstyger

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Jag ÄLSKAR setet!!!
Blev sugen på en bit sånt biltyg nu...

Anonym sa...

Verkligen fint att göra matchande applikation av restbiten!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin