måndag 15 juni 2009

Glad sommar present!

Vi har tänkt att ge fröknarna på Is dagis en liten sommar present när vi går på semester, har velat fram och tillbaka ett par gånger om vad vi skulle ge bort men till sist bestämde vi oss för en lite mindre necessär
naturligt vis gjorda i retro tyg. När jag satt och försökte göra ett passande mönster så tror jag att det blev lite övertänkt, det är så lätt att man gör saker mycket mer komplicerat än vad det egentligen behöver vara. Men gjort är gjort och nu vet jag till nästa gång! Håller tummarna och hoppas på att fröknarna gillar tyget lika mycket som jag!


När jag ändå var igång med att sy necessär så provade jag att göra en liten tetra denna modell tror jag att jag såg första gången hos Blomma åker vagn men mönstret kommer egentligen från
ICA Kuriren
Super smidig att sy även om beskrivningen var så där tycker jag!
Tror den får följa med till en av mina vänner som har fått tillökning nyligen, smart att förvara tuttar i skötväskan!

4 kommentarer:

SiriR sa...

Så fine! Tenker meg de blir glade for å få sånn fin gave:)

Pernilla sa...

Ja jag hoppas det, jag skulle bli glad =)

Spunk og boblemukk sa...

Oi, så mange fine barneklær du lager :)

Retro Elephant sa...

De blev kanonfina :)

//Lina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin