lördag 22 januari 2011

Dress med luva!!


Kunde inte låta bli att prova sy en heldress till N. Tanken var att dressen skulle ha krage ungefär samma som denna, men det bara ville sig inte jag klippte ut flera stycken men lyckades inte få till något bra resultat så det fick bli en luva i stället. Kanske inte det mest praktiska på ett liggande barn men den är sydd i stl 68 så förhoppningsvis kommer lilla N att kunna ha den när han börjar sitta lite . Jag sydde även på en rätt lång mudd i både ärm slut och benslut för att förlänga användnings tiden en aning. Ett till minus som blev är att luvan är i största laget borde ha tagit in den lite på vidden, tur att jag lär mig av mina misstag om det blir någon fler dress med luva så ska jag komma ihåg att göra det.
Mönstret är samma som till dessa byxor som jag bara älskar, det ända jag gjort är att höja ringningen i halsen och sy på ärmar och luva förstås. Trevligt när man kan använda ett mönster till en massa olika plagg =)

Stjärn velouren och mudden kommer från olssons tyger randig interlock från mjukatyger.

Hoppas ni får en trevlig helg!!

11 kommentarer:

Lilofant Design sa...

Vad snyggt! En sådan måste jag sy!

LINDUS sa...

Guud vad fin den är!! jag vill sy en till grabben här hemma men lyckas inget med mönster så har lagt tyget på hyllan nu :-(

JuMel sa...

Super snygg! Snart måste jag ta mig tid att åtminstone sy något med en luva!:))

Shamu sa...

Den ble kjempefin!!

Liten Lucky sa...

Jättefin dress! Jag har ocksa sytt en liknande. Det är inte sa lätt med dragkedjan, men annars är det rätt kul att sy den :)

Ingrid sa...

Tokfin!! Väldigt snyggt med det randiga fodret till det annars blygsamma stjärntyget!!

Fangoria sa...

Åh så fin!! Verkligen bra att använda samma mönster till flera olika plagg!

Pernilla sa...

Agnetha: Ja det var jätte roligt att sy och himla mysig modell så det tycker jag att du ska göra :)

Lindus: Jag utgick från mönstret till hängselbyxa från ottobre nr 6/2009 kolla på det så kanske du fixar ett mönster!!

Fangoria: Jag tycker också det, man sparar en massa tid =)

Anonym sa...

Helt underbar. Du är så himla duktig!

Doris_Assar sa...

cool!!!

KRUMELEJ sa...

Åh så fin och det regnbågsrandig i luvan är verkligen plicken över i:et.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin