torsdag 6 januari 2011

Tunika









Ville prova något nytt och då blev det en tunika med puff ärm, modellen är tagen ur senaste nr av ottobre men några små förändringar (som vanligt) på mönstret ska det egentligen vara rynkat på sidorna nertill men jag ville ha en mer A formad tunika och så satte jag kant band på ärm slutet för att få den lite rynkad med!

Tunikan sitter jätte snyggt på men kunde ha fått varit lite mer utställd ner till,så nästa gång får jag justera lite. Ottobres alla mönster brukar vara så stora i stl men den här är sydd i stl 116 och sitter bra!

Blev också lite små applikationer på denna har blivit inspirerad från lite olika bloggar runtom så jag tänkte att jag skulle göra något lite enkelt men annorlunda, resultatet blev så där tycker jag själv men blev uppskattat här hemma.

Ha ha nu i morse när jag skulle skriva klart detta inlägg så får jag se att det redan är publicerat vet inte riktigt hur det gått till men det går små troll i vår dator kanske ( min sambo?!?)

Ha en bra helg Kram

8 kommentarer:

KRUMELEJ sa...

Denna modellen har jag också spanat på och nu ser jag ju hur fin den blir. Min dotter skulle verkligen gilla denna :D.

Mirre Syr sa...

Vad fint det var med rosa och grått ihop! :-)

//Mirre

BamBuu sa...

Snygg!

Fangoria sa...

Ursöt!!

JuMel sa...

Jättefin tunika! Har också kollat in det mönstret:) Vilken snygging i coola retrobrallor du visar i tidigare inlägg!

madde sa...

en sådan vill jag beställa till astrid i stl 92.har du tid att fixa det?

//madde&astrid

Pernilla sa...

madde: Det fixar jag maila mig ditt tel nr så ringer jag när den är klar!

madde sa...

hej!!

mitt mobilnr är 0706397906 så ring mig såvi kan fixa med betalning=)

Stort tack på förhand

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin