fredag 2 september 2011

Blöjpåse!







Nu har jag varit så less på att alltid måsta gräva efter blöjor i sköt väskan och aldrig veta om det finn några där, så jag fyller hela tiden på och tillslut så är det blöjorna som tagit över hela väskan och inget annat får plats!
Ja kanske lite överdrivet men det har i alla fall varit ett irritations moment. Så nu tog jag och sydde en påse för att lättare kunna förvara blöjorna i väskan, måtten på denna är ca 18 x54 cm och väldigt simpel. Bara en rak tygbit som jag sedan sydde jhop kanterna på och en bred kanal upptill och två knapphål för att trä sidenbandet igenom.
Sedan försökte jag mig på att piffa upp den lite igenom att sätta två trä pärlor som slut på sidenbandet och i stället för att sätta namnlappen i sidosömmen så sydde jag fast den med en rolig knapp.
Ja som sagt väldigt enkel men praktisk!

Material:
äppeltyg loppis fynd
sidenband panduro
träpärlor ur stora systers gummor

Mönster eget

Inga kommentarer:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin