torsdag 8 oktober 2009

Nytt tryck och mönster på tradera!


Nu har jag provat att trycka en giraff, det är så roligt. Jätte pillrigt men resultatet blir så bra så det är värt allt jobb.

Modellen på denna klänning är tagen ur något ottobre mins tyvärr inte nr. Storleken är 62 så den är pytte pytte liten, tycker jag som är van att sy stl 110 till min tjej.
Har även några roliga byxor med tryck som jag kommer att blogga om så fort de är klara =)
Är det någon som vet hur bra textiltryck håller i tvättmaskinen???


Om det är någon som är intresserad av ett härligt mönster (här nedan) från 70-talet på små bäbis kläder i stl 3- 6 månader så finns detta på tradera!
(jag har två)






11 kommentarer:

Beata sa...

Vad fint trycket blev! Klänningen också så klart!

stråmyran sa...

Trycket blev jättefint!

Emilia sa...

Vilket härligt tryck (ååh wow, säger giraffälskande dottern över axeln)!

KRUMELEJ sa...

Vilken jättefin giraff! Håller själv på att trycka ett tyg (blev så sugen när jag såg dina) och undrar precis som du hur bra det håller i tvätten. Det ska bli spännande att se om någon kan svara på det.

Anonym sa...

For en herlig mr. Giraff! Den kledde den søte kjolen godt:)

Moi! sa...

är också jättesugen på att göra textiltryck, men känner att jag inte har tid att förkovra mig just nu. Det får bli efter jul.

SiriR sa...

For et stilig trykk!! Så fin.

Anonym sa...

Vad himla duktig du är. Har aldrig provat själva att trycka, kanske vore något...

Monica Therese sa...

Helt utrolig skjønn giraff trykk :)
De 70-talls mønsterne var superkule =)

Barbros lille atelier sa...

Så fint trykk!

Monica sa...

Naaaaaa, for en søøøøøt sjiraff!!!! :) Du lager så masse fint!

Jeg har en utfordring i bloggen min foresten, om du vil bli med. :)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin