tisdag 10 maj 2011

Sommar =)












Nu har vi haft riktig sommar värme i två dagar och nu känner jag att sy tid vore bra att ha =) garderoberna skulle behöva fyllas på, men denna ständiga ljusa tid (som jag egentligen tycker mycket om) har också medfört sömn problem hos barnen. Stora syster som inte kan klockan ännu har inte riktigt kläm på att man måste gå och lägga sig, för hon tror att det är morgon kl 21 på kvällen och lillebror har också fått någon konstig kvälls rutin på sistone så har vi tur somnar barnen kl 21,30. Inte så där jätte roligt när man sedan måste upp ett par gånger på natten och amma. Ja ja det blir väl bättre eller ?!
Åter till kjolen som jag har lyckats sy i alla fall till stora syster.

Jag provade ett mönster från nyaste ottobre på en kjol men som vanligt så kunde jag inte hel följa mönstret var bara tvungen att sätta en liten volang kant, från början hade jag tänkt att bara sätt en applikation på den men jag tyckte det kändes jätte tråkigt så jag bestämde mig för volang.
Jag trodde att jag hade en ganska stor bit av detta tyg som jag använde mig av men så var inte fallet, fick skarva biten flera gånger för att ändå få till något som skulle likna rynk och det räckte precis.

Var hon tvungen att använda just detta tyg då tänker säkert ni, nä det var jag väl inte men har man en bild i huvudet så har jag svårt att släppa på det.
Resultatet blev till slut ganska bra, några små ändringar och en större tyg bit till nästa gång så jag kan bli helt nöjd.


Mönster kjol stl 116 nyaste ottobre

Tyg lite tjockare jearsy från olssons tyger och det blommiga ett loppis fynd


3 kommentarer:

Dittenodatten sa...

Jättefint med volangen! Söt sommarkjol!

Fangoria sa...

Kjolen blev iallafall jättefin, trots allt krångel!!

hönapöna sa...

vilken härlig kjol, jättesöt!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin