tisdag 24 januari 2012

Längtan!










Den här bodyn som är till lillebror, får mig att längta så mycket efter sommaren motivet bara skriker sol och  värme =) men sedan tittar man ut på ett kritvitt landskap med 15 minus burr. Får sitta här inne vid brasan och titta på lillebror och låtsas.
 Ja det säger väl en del om vad jag tycker om tyget bara älskar det och inser så här i efterhand att jag skulle ha köpt en större bit, men det är lätt att vara efterklok.


Mönstret är samma som till denna men nu har jag gjort knäppning på axeln istället, måste prova något nytt och efter att flera andra bloggare har visat upp liknande knäppning så blev jag sugen att prova. Och vilken skillnad tidsmässigt att sy denna att så lite kan göra så otroligt mycket, samtidigt tycker jag att det blev väldigt snyggt =)


Mönster
Eget stl 86


Material

 Majorna  jersey     Liandlo
interlock till kantband

4 kommentarer:

annas alster sa...

Mmm, tyget är superfint, jag har också beställt det! Längtar tills det kommer.

Kanske borde testa riktiga fickor nästa gång då :)

Åsa Tidqvist sa...

verkligen jättefin! snyggt med svarta kantband till, ramar in fint!

Pyssellycka sa...

Jag älskar det där tyget!

Emilia sa...

Verkligen längta-till-sommaren-tyg ;) Fin body och även dressen i förra inlägget!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin