lördag 28 januari 2012

Lagom tjock jacka!



















I förra veckan var jag och lillebror med storasyster på förskolan, vi gick på utflykt åkte pulka och fikade jätte mysigt. Jag tror helt ärligt att min tjej går på den allra bästa förskolan som finns, så  otroligt påhittiga engagerade och omtänksamma fröknar dom är helt underbara och jag är så glad att vi hamnade på denna avdelning och fick chansen att tillbringa en massa år tillsammans. Och naturligt vis hoppas jag även att lillebror ska lära känna dom när det är dags för honom att börja.

 I alla fall på morgonen när jag skulle klä lillebror så ville jag ha något mellan body och overall och det ända jag hade var fleece och denna dag var inte så kall så jag misstänkte redan när jag klädde honom att det skulle bli för varmt, mycket riktigt så blev det så och jag tänkte genast att en jacka som liknar min nuvarande flecce men i velour i stället  måste jag bara sy.

Så här blev resultatet, jag är riktigt nöjd med jackan och detta underbara tyg. När jag spånade på iden om denna så hade jag lite krav den skulle skydda i halsen den skulle gå ner över rumpan och inte vara på tok för pylsig, och nu känns det som jag har lyckats den är  fortfarande lite i största laget men känns så onödigt att sy en som sitter perfekt och om några veckor är för liten.

Jag har inte tidigare sytt någon jacka förutom denna och framför allt inte med dragkedja ända upp på kragen, de var lite klurigt och jag fick göra om hela kragen en gång annars hade lillebror strypts varje gång vi stängt den ;) Nu vill jag bara sy en till och en till har fortfarande lite små ändringar som jag tänkt mig, kanske det dyker upp några till här i bloggen framöver.


Mönster:

Eget stl 86

Material:

Ur mysig velour från Strömming
Dragkedja Bibbis


Bästa nu är att jag är inne i en sy och skapa period vill inte göra annat än att sitta vid symaskinen, har tusen saker i huvudet som jag vill göra det är bara en liten detalj TIDEN den bara räcker inte till. 


4 kommentarer:

SiriR sa...

For en fin jakke i et herlig stoff:)

Fangoria sa...

Wow så fin jacka!!!

Eli sa...

Den var skikkelig fin!!

Kicki sa...

Vilken fin och retro jacka!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin