lördag 5 maj 2012

De var på tiden!







Dessa två plagg har legat halv färdig jätte länge så det var på tiden att jag tog mig i kragen och sydde klart dem. Senaste tiden har jag nästan bara sytt tröjor till lillebror inte för att jag slutat använda body utan det har bara blivit så och kanske att detta är den sista jag syr till honom, eller till hösten när det är dags för dagis kan de vara lite praktiskt kanske, ja jag får se hur det blir.
Fy fattar ni det är dags för förskola för lillebror efter sommaren min lilla prins!

Modellen på tröjan är de samma som jag använt ett par gånger nu men denna tröja har mudd i armslutet så det är lite nytt. Bodyn likaså inget konstigt med detta mönster jag har knäppningen på axeln, väldigt rött insåg jag när jag redigerade bilderna konstigt att jag allt för ofta ramlar till baka till samma färger hela tiden ofta väljer jag rött till kantband på body och tröjor konstigt nog!  

I dag ska vi umgås med min familj äta  middag och mysa båda mina systrar är hemma och hälsar på så i dag är hela min familj samlad, det är roligt för allt för ofta så fattas det någon. Synd att det är ett riktigt skit väder i går snöade det lite och i dag regnar det och är jätte grått TRIST maj väder.

Hoppas ni alla får en härlig lördag!


Mönster: 
Tröja stl 86  ottobre 1/ 2012 (Liten annan knappslå)
Body stl 86 eget


Material:
Röd/vit randig jersey, klöver jersey,röd mudd olssonstyger
Björnat som fiskar strömmingdesign
Tunn röd interlock jnydesign

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fantastiskt fint! Jag gillar båda plaggen jättemycket!
/Thea (kokalal)

Le Petit sa...

Åh så snygg tröja! Fin kombo av tyger.

annas alster sa...

Åh, det var VERKLIGEN plagg i min smak. Supersnygga!!!

Onomak sa...

Vilka jättefina plagg! Återkommer oxå hela tiden till rött. Love it!

maria syr och så vidare sa...

Superfin kombination av de röda tygerna!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin