lördag 2 juni 2012

Hoppas på värme!








I regn och rusk så har jag sytt två kortärmade tröjor till lillebror, med tanke på att det bara är 4 grader ute så kanske det hade passat bättre att sy flecce tröjor men förhoppningsvis kommer väl värmen tillbaka!
skönt att avverkat lite på måste sy listan inför sommaren, lite shorts och en munkjacka är på gång fast inspirationen att sy detta är inte riktigt på sin plats om jag ska vara ärlig.

Åter till tröjorna jag provade ett mönster ur senaste ottobre på t-tröja och det var riktigt  bra det ända jag inte var riktigt förtjust i var v-ringningen i halsen så jag gjorde om mönstret till en u-ringning. När jag ändå ritade om mönstret i halsringningen så tog jag ur så pass mycket att det bara är att dra den över huvudet utan någon typ av öppning. 
Jag gjorde så att jag tog någon cm bak och lite mera fram för att fördela ringningen jämt, tar man bara bort fram så blir det en djup ringning så det bästa är att fördela ut det på både framstycket och bakstycket. Om man inte är ute efter en djup ringning förstås då kan man bara ta fram.

Ärmen var perfekt i längden gillar att den är lite längre så den skyddar huden mot solen men ändå inte är så lång så det blir en tre kvarts, kan tänka mig att den även blir fin om man syr en fåll kant i slutet av ärmen i stället för kantband med.
Färgkombon med blått och orange såg jag hos Thea, Kokalal och tänkte att en sådan måste bara lillebror ha så den har jag apat efter lite =)



Mönster:
Ottobre 3/2012 stl 86 (omgjord ringning i halsen)

Material:
Blå jersey med vita stjärnor olssonstyger
grön jersey med skogen djur mjkatyger
orange tunn interlock Jnydesign

Ha en härlig lördag kväll!!







8 kommentarer:

MinaMirakel sa...

Vilka härliga sommar tröjor!/Åsa

rino sa...

Vad sött det gröna tyget var. Jag hade inte sett det förut.
Klart det ska va kortärmat, det MÅSTE bara sluta regna snart!

Anki sa...

Vad snyggt det var med orange till skogstyget! Hoppas verkligen det blir t-shirtväder snart...

OYB sa...

Jättefina! Snyggt med orange till det blå.

Åsa Tidqvist sa...

snygga kombos!

Onomak sa...

Vad snyggt med orange till. Måste nog köpa orange interlock jag med :)

Pernilla sa...

Tack snälla ni =)
Ja det är faktiskt snyggt med orange kantband till både blått och grönt, annars har jag lite svårt för färgen orange!

maria syr och så vidare sa...

Jättefina tröjor! Själv håller jag faktiskt på med en fleecetröja. Hoppas du får mer användning av dina tröjor än jag av min!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin