torsdag 7 juni 2012

Så nöjd!!



Äntligen så tog jag tag i ett av mina vill sy projekt ett par knä långa shorts i jeans till lillebror, med helt eget ritat mönster. Har faktiskt inte tidigare sytt så detaljerade jeans och jag kan säga att det tog mig ett par dagar att bli färdig med dessa. Men jag är tok nöjd med resultatet.


  

Jag har snöat in på grönt tycker den färgen är så fin och nu mot sommaren och allt, så gröna sömmar och grön knapp i midjan fick det bli snyggt till kortärms tröjan jag sydde i tidigare inlägg. Jag har inget blixtlås i gylfen valde att sätta en söm på mitten i stället och bara ha knapp som öppning. På knäna har jag sytt fyra insnitt två på varje sida av benet för att få en snygg detalj, tycker det blev coolt. I grenen och på insidan av benet blev det dekorativa stickningar, tutorial finns här om man är sugen på att testa men tänk på att vända byxan rät annars blir det täcksöm!



Lilleman är ganska smal så jag bestämde mig för att sätta i justerbar resår i midjan, mycket smart uppfinning men lite krångligt att sy var tvungen att fundera till riktigt där och titta lite på ett par köpe byxor för att fatta.









Bak blev det besparing, fickor och ett dekorativt M det enda som fattas är jeans nitar men jag hade inga och var så ivrig med att sy klart shortsen så jag kunde inte vänta på några heller.
Kommer jag att sy flera jeans och jeans shorts? absolut det var riktigt roligt och nu när jag har klurat ut vilken ordning allt ska sys i för att det ska gå smidigt så kan det bara gå lättare nästa gång!


Mönster:
Eget stl 86

Material:
Jeanstyg från 70 talet som jag fått
Knapp 12,4 mm plast babythings

9 kommentarer:

annas alster sa...

Wow! Jag är så imponerad! De är verkligen snygga och otroligt välarbetade! Och eget mönster dessutom. Kul att se!

Ingrid sa...

Fantastiskt snygga! Är väldigt imponerad!!!

Pernilla sa...

Tack snälla ni! jag är super nöjd de är roligt att utmana sig själv i bland.

Mia sa...

Snyggt jobbat! Visst är det kul när man lyckas med något man inte är helt säker på.

Alice BraLLan sa...

Så himla snygga!

Thea sa...

Jag tycker absolut att du ska vara toknöjd! Dessa byxor kommer du vara glad för hela sommaren, varenda gång de används. Smart med gylfen!

maria syr och så vidare sa...

Wow, superfina! Och med eget mönster, mycket imponerande! Jag gillar detaljen på knät, riktigt snyggt!

Åsa Tidqvist sa...

Hur snygga som helst! väldigt arbetade, ser sjukt proffsiga ut! och grattis till jny-blogg-grejen!

Pernilla sa...

Tack!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin