torsdag 28 maj 2009

Sommar glad !!

Jag lovade för ett BRA tag sedan att jag skulle sy något roligt till en mycket nära väns systerdotter. Nu har jag tagit mig i kragen och äntligen fått det gjort.
Och så här blev det ett par hängsel shorts samma modell som sist men denna gång tog jag in dom ca 1 cm på båda sidorna vill att modellen ska vara lite smalare. Materialet kommer från ett påslakan och med det gröna kantbandet så blev resultatet riktigt snyggt! (tycker jag)


Det måste naturligt vis finnas en tillhörande hätta, när I var riktigt liten tyckte jag att det här var den allra bästa moddel på mössa just på sommaren sval och tunn sitter även på plats. provade åtskilliga gånger solhatt med hos mig fungerade det inge vidare! Halkade alltid av fast det satt snöre på den och skyddade ingenting för öronen om det blåste ute!
Jag misstänker att dessa två plagg är lite stora ännu och jag hoppas för allt i världen att hon ska växa i dom innan sommaren är slut!

Allt som allt blev det till slut tre plagg shorts, hätta och en landskaps klänning, denna har ni sätt några gånger förr så den är det inte så mycket att skriva om.
Nu hoppas jag att det ska falla paret i smaken, lilltjejen har nog inte så mycket att säga till om ännu =)

4 kommentarer:

od Andulky sa...

Oj så fint!! Älskar byxorna!!

Ahlard sa...

Bara alldeles underbart. Byxorna är ju störtcoola och mössan sockersöt:) Snyggt

Heilt spesiell sa...

Nydelig,lekkert og forsegjort!

Miriam sa...

Tusen tack! Fick kläderna igår och de var fantastiskt fina! I helgen ska det bli varmt i Göteborg så då passar vi på att inviga alltihop, Elvira ska ju vara fin på sitt första Lisebergsbesök :)

/ Miriam

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin