måndag 8 juni 2009

Busig byxa!

En hängselbyxa som jag har sytt för ett tag sedan, denna har nu flyttat till Norge. Mönstret har jag tagit ur Sy till barn av gynther.
Det var lite trixig att få till applikationen på knät för jag var så snabb på att sy ihop byxan först, vet inte vad jag tänkte på när jag satt där. Men till slut så fick jag till det.
Allt material i denna byxa är återvunnet 70-tals tyg även knapparna är återvunnet och det som är allra roligast, (tycker jag) är att det orange tyget räckte precis så det finns bara ett par av denna byxor.
Roligt med unika plagg så ens lilla/lille är helt ensam om att bära ett plagg!

5 kommentarer:

SiriR sa...

Åh, kjempekule! Herlige stoff.

- og ja, veldig mye lettere å sy på applikasjonen før man syr sammen plagget!! Jeg glemmer det også innimellom...

elin sa...

så stilig bukse!!!!fine farger og stoffer!!!!den kommer til å falle i smak!!!!

od Andulky sa...

Underbara! Älskar det där mönstret!!

Thea sa...

Häftig modell och snyggt tyg. Roligt med blåa lappar mot orange!

Ahlard sa...

grymt coola!!! Supersnygga kombinationer av mönster och tyg.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin