onsdag 24 juni 2009

Flera små tjejer!!

Nu har min andra arbets kollega fått sitt efterlängtade barn och det är en tjej det med, så roligt när det föds en massa små troll runt om kring en =)
En filt måste man ju ha eller hon har säkert en massa, men ingen som jag har sytt så här kommer den jag har tänkt att vi på jobbet ska ge till familjen!


Denna är sydd på samma sätt som den HÄR , tyget är återvunnet med en baksida av trikå och hela filten är kantad med vit snedslå av bomull.
Måttet på den här filten är 65 x 85, det passar rätt bra tycker jag från början när dom är allra minst. Eller ja man kan ju ha den hur länge man vill.
Som alltid när det är presenter så håller jag tummarna att den ska falla familjen i smaken och att den ska användas mycket!!

5 kommentarer:

od Andulky sa...

Superfin!!

SiriR sa...

Så lekkert stoff! Sikker på babyen blir glad for dette fine teppet.

Doris_Assar sa...

Jättefin!! :-)

elin sa...

dette kommer til å bli mye brukt!!deilig teppe til ei lita tulle!!!koselig gave å få!!!

Mirrezz sa...

Äääälskar det där tyget!
har bara hittat det i gult dock...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin