onsdag 18 april 2012

Hubbabubba chock!







Ja man skulle kunna tro att jag har bakat prinsesstårta men riktigt å är det inte, storasyster har fått en kofta i rosa velour och då menar jag "rosa" och inte glömma spetsen ha ha min lilla spets gardin =)

Jag har tänkt länge att jag skulle sy en kofta till henne men det har inte riktigt blivit av att jag har haft ork att rita ett mönster. Men eftersom jag tycker det är praktiskt att kunna använda kofta över kortärmade tunikor och klänningar nu på våren innan sommaren kommer så kändes det som om det var dags. Jag har inte hunnit prova den ännu så jag vet egentligen inte riktigt om det blev som jag tänkt mig, återstå att se när hon kommer hem fån förskolan. 

Mer och mer spets mer och mer rosa vart tog min tjej vägen som gillade turkost och grönt vägen, blir det så här när dom kommer upp i 6 års ålder eller vad händer??  Samtidigt tycker jag att det är viktigt att hon får välja lite själv så att hon känner sig fin i  kläderna, men lite vill jag nog säga till om!



Mönstret skapade jag utifrån ett tröjmönster som vi gillar här hemma, mätte lite på en köpe kofta lade på lite i vidden och sänkte ärm hålet lite så att det inte blir för trångt med ett plagg under. Men som sagt det återstår att se om den passar.


Mönster:
Eget stl 122

Material:
Hubba bubba rosa velor spets från tyg gummorna 
Vit tunn interlock JNYdesign
10 mm tryckknappar cranberrylover

2 kommentarer:

Le Petit sa...

Supersöt! Fint med kofta i velour.

Sandra sa...

Fin detalj med spetsen!

Jag gillar att se riktigt tjejiga plagg ibland, i denna "alla ska ha lika"-värld.

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin