fredag 27 april 2012

Viol kofta !














Jag kunde inte låta bli att sy en kofta till storasyster med samma detalj på axeln som tunikan i förra inlägget, kanske ni känner att jag lätt bli lite enformig emellanåt men jag ville så gärna testa när jag kommit på något.

Först när jag nålade fast "rynk korven" eller vad ska jag kalla den =) så kändes det fel tyget är så mönstrat så det passar bäst att bara vara som det är, samtidig så tycker jag att det kan kännas bra med ett plagg som har en detalj på sig som inte sticker ut så mycket. Men i bland så måste man prova sig fram för att komma på hur man egentligen känner inför ett alster och denna gång hade jag helt ärligt kunnat struntat i korven och kanske satt fickor på koftan i stället. 
Storasyster däremot tyckte riktigt mycket om den, det känns positivt åtminstone och den åkte på direkt lite ovanligt när det gäller henne i vanliga fall! 


Mönster:
Eget stl 122

Material:
Blå violer Znokdesign
tunn blå interlock JNYdesign
Knappar Cranberrylover

Roligt att hon fastnade på bild denna gång min stora tandlösa  flams fia som inte kan stå still!!

7 kommentarer:

Linnéa sa...

Vilken fin detalj! Tycker inte alls det blir för mycket med den till det tyget.

Sandra sa...

Jättefin!

maria syr och så vidare sa...

Jättefin kofta på jättefin tjej!

Pernilla sa...

Tack vad snäll ni är =)

JuMel sa...

Vilken jättefin kofta! "Koven" gjorde sig bättre på klänningen i förra inlägget, den klänningen är verkligen jätte söt och får mig att ångra att jag inte köpte även den färgen på tyget!

Emilia sa...

Jättefin - gillar verkligen rynkkorven!

Retro Elephant sa...

Vilken finkofta!

//Lina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin