fredag 13 juli 2012

Ingen sommar i sikte!



Ja vi forsätter att hoppas på värme i detta land men det ser mörkt ut, det ända positiva är att slippa känna ångest över att sitta inne och sy.

Har haft några riktigt kreativa dagar då jag ritat ett par nya mönster, denna bodysuit är ett av dem. När lillebror var mindre så sydde jag ett par stycken olika varianter men sedan dess har det inte blivit några flera. Nu var jag sugen på en modell utan ärm och med lite häng i rumpan (harem liknande) och enkel knappslå i halsringningen. 
Marint och rött klassiskt och snyggt ihop, tänkte ett tag på om jag skulle satt en röd ficka på bröstet också men det får bli nästa gång tror det skulle vara riktigt snyggt!

Denna bodysuit kommer att användas flitigt här hemma går ju alltid att dra kofta eller munkjacka över så slipper lillebror frysa.

Mönster:
Eget stl 86

Material:
Marin/röd randig jersey olssonstyger
Tunn röd interlock JNYdesign
Röd mudd stoff och still
10 mm knappar cranbarrylovers

4 kommentarer:

maria syr och så vidare sa...

Superfina! Kan tänka mig att lillebror blir en riktig ruffig i dessa!

maria syr och så vidare sa...

Haha, gick lite fort där, och va fel det blev. Jag menar såklart att han blir en riktig tuffing!

Åsa Tidqvist sa...

så fräscht o snyggt!

Pernilla sa...

Tack snälla!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin