tisdag 3 juli 2012

Söta singoalla klänningar!









Två små singoalla klänningar rosa spets och väldigt flickigt börjar gilla det här med spets ändå! Kanske är så att storasyster har övertala mig lite. 

Har provat ett mönster ut senaste ottobre men jag plockade bort vecken fram och minskade brädden på framstycket ganska mycket, halsringningen på denna modell är lite fyrkantig men jag gillar det tycker det är en snygg detalj. Sedan blev det ficka på båda klänningarna provade två olika varianter och jag vet faktiskt inte vilken jag tycker bäst om, på den lilla klänningen så försvann så mycket av tyget i fickan men på den stora klänningen tyckte jag fickan blev för stor kanske skulle ha provat något annat. Men nu sitter dom där dom sitter, så jag får så lov att vara nöjd!

Men det här med kanal i halsringningen tror jag har sprättat den större av klänningarna 20 gånger innan jag blev helt nöjd måste försöka klura ut något bättre sätt, hur gör ni några tipps??

Annars tycker jag klänningarna blev jätte söta hoppas bara att present mottagaren tyckte det samma!

Mönster:
Ottobre 3/2012 omgjort stl 68 stl 92


Material:
Rosa jersey olssonstyger
spets ut gömmorna
prinsesstyg, mormorsruta  till ficka Liandlo


Nu finns vi på facebook  också, för er som vill följa oss där =)

Ha en toppen vecka i solen!!



5 kommentarer:

BamBuu sa...

Söta! Mycket fint du sytt på sistone, roligt att du bloggar för JNY också!

JuMel sa...

Söta singoallor! Detta måste vara ett av de sötaste plaggen som finns och att de dessutom är enkla att sy gör ju inte saken sämre:) Jag tycker det funkar fint med kanal på singoallor men ibland brukar jag även sy fast resåren i halskanten med ol och sedan vika runt och sy fast den igen med tvilling nål eller CP från rätsidan. Blir fint och dessutom ingen resår som kan snurra sig i en kanal:)

Palven sa...

Supersöta :o)

Pernilla sa...

Tack snälla2q.
JuMel: ska kanske prova det nästa gång alltid roligt att prova varianter tills man hittar det man tycker bli bäst!

Alice BraLLan sa...

Superfin användning av små spillbitar till fickor =)

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin