fredag 2 december 2011

En ny titt?









2 december och ett par byxor till lille bror, jag har sätt många varianter av liknande ficka som på denna runt om i blogg värden och till slut så blir det så att jag också trillar dit och måste prova. Men på detta par så är det bara en fusk ficka, tycker det verkar så där lite halv krångligt att sy fickor på små byxor eller så blev jag bara jätte lat :)

Mönstret till dessa byxor är ur ottrobre jag gillar denna modell jätte mycket och har sytt ganska många par till lille man. Det enda jag har ändrat på är att klippa ur för fickan på mönstret original så är det en slät byxa utan ficka.

Bilden blev inte alls bra, det är så svårt att få till något typ av ljus över huvudtaget nu tycker jag och byxan ser skrynklig och dragen ut. Fy måste säga att byxan är mycket finare i verkligheten.


Mönster:

Byxa stl 80 ottobre nr 4/ 2011

Material

Grå velour ur tyg garderoben
Röd mudd stoff & Still
Trolltyg jersey liandlo

Nä i morgon få det bli en finare och bättre bild!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin