måndag 5 december 2011

Vad kan det vara i dag?!
















Redan den 5 december och i dag ska jag bjuda på en ny kombo av två byxor som jag gillar!

Har funderat ett tag på att sätta fickor på hängselbyxan som är ett av mina favorit plagg här hemma. Så efter att jag sydde dessa, så hade jag i tanken att pröva sätta denna fickan på ett par sådana här i stället jag gillar dessa fickor jätte mycket.
Och resultatet blev kanon tycker jag nu har jag även några andra tyg kombon i tankarna men denna gång fick lillebror ett par i jeans trikå.

När jag satt och klippte till fickan fram så känndes byxan väldigt tom bak så min första tanke var att även sätta fickor bak på rumpan, men efter ett tags fundering så bestämde jag mig för att göra något helt annat en fusk täcksöm blev det och nu i efterhand är jag jätte glad att valen blev en söm.
Lillebror är tok snygg i sina nya brallor.


Mönster:

Eget stl 80
Finns ett liknande i ottobre nr 6/2009

Material:

En trikå stuv från olssonstyger det är inte interlock men det är lite tjockare en jersey.

2 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Vilka läckra brallor! Riktigt snygga! Det hade varit kul att få se en livebild också =)

Liten Lucky sa...

Helt underbara byxor!!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin