tisdag 21 juli 2009

Äntligen är den färdig!

Den här jackan till I har legat läääänge i högen med oklara ting, som för övrigt bara blir större för varje dag!!
Det ända som fattades på den var dragskedjad så nu tog jag mig i kragen och fixade det sista, så här i efterhand fattar jag inte varför jag inte gjorde det på ängång tog säkert inte längre tid än en halvtimme.
Super nöjd känner jag mig nu när det är ett plagg mindre i högen=)


Mönstret är ur sy till barn av Gynther


Tyget är frotté och inhandlat på Myrorna foder orange bomullsväv från Olssons tyger

Jackan blir perfekt att ha nu på sommar kvällarna!

15 kommentarer:

Anna, Tvillingtand sa...

Vilken härlig jacka! Jättefin =)

Ahlard sa...

Underbar. Jag gillar frotté:) Bra gjort, ser svårt ut...

Doris_Assar sa...

Jättefin!!!

Josefinaste sa...

Jättefin jacka!

skrotis sa...

Vilken fin jacka! Tycker du gör jättefina saker, hoppas det är okej att jag länkar till dig på min blogg?

Heilt spesiell sa...

Herlig jakke!!

Lallis sa...

Supersnygg jacka!

Aleisa Ribalta sa...

Jattekul och tuff jacka med härliga färger, älskar det hela, 10 pöang!!!

od Andulky sa...

Superfin!

elin sa...

denne var fin i frotte!!!!lekre sommerfarger-ja den blir fin en sommerkveld!!!

LillaBarn sa...

Vad fin, och vilket superhärligt tyg!!!

Emilia sa...

Jätte-fin jacka - snyggt tyg!

Moi! sa...

Har själv funderat på att sy enligt samma mönster. Hur tycker du att den har funkat på? några tips på vägen innan jag börjar klippa till?

Pernilla sa...

Moi: Tycker den blev rätt bra på, kanske skulle ha breddad övre bakstycke blev lite tajt över ryggen och sedan skulle jag nog har förlängt jackan lite blev lite kort i mitt tycke i alla fall fram. Kanske beror på att min tjej är en liten knubbis ;)
Vore jag dig skulle jag sy en i något gamalt lakansväv först som prov innan jag började med det riktiga tyget =)
Hoppas jag kunde vara till någon hjälp!! =)

Moi! sa...

Tack för tipsen. Jackan får vänta, för jag insåg att jag bara kopierat mönstret til anoraken från Gynthers. Lånade boken från biblioteket i våras och har inte tillgång till den just nu. Måste ställa mig på kö igen. Men nu syr jag iaf på anoraken!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin