fredag 24 juli 2009

Vantar mitt i sommaren!!

Jag har försökt att få till ett bra mönster på små vantar, tanken är att jag ska kunna ta med mig dessa när jag äntligen ska få stå på marknad och visa upp mina allster, den 21 - 22 Augusti så är det premiär för Mockolini på marknad. Jag tycker det är jätte läskigt tänk om ingen gillar det jag gör eller om ingen kommer fram för att ta sig en titt på alla mina skapelser.
Ja vi får se, men roligt ska det bli =)

Vantar var det, lite svårt att göra ett bra mönster när jag inte har någon liten att prova på men dessa känns ganska bra ca ålder på dessa är 6 - 9 månader.
Det bästa med dessa är att mudden är lång så man kan dra denöver ytterplaggen, naturligt vis är det bara att vika mudden om man vill ha den kortare.


Lite mera som fick följa med detta inlägg

Jag kan helt enkelt inte låta bli detta tyg bara älskar det hoppa ni inte blir le på mig för att jag visar samma tyg hela tiden =)
Denna gång har det blivit en filt, jag valde ett ganska knagglig grön trikå tyg till baksida denna gång och avslutade med rött kantband.
Filten är gjord på samma sätt som den HÄR och den HÄR





I morgon åker jag på en liten semester tripp, så ha de gott och Trevlig helg!!

11 kommentarer:

Anonym sa...

Hej, Vilken Marknad ska du stå på? Selånger? Då kommer jag!!! Älskar det du gör!!! //Hanna

Pernilla sa...

Hej!!

Tokigt att jag inte skrev det, ska stå på en liten marknad i Indal samtidigt som Härefestivalen är.
Du är hjärtligt välkommen =)

Emilia sa...

Vilka söta vantar! Tror absolut att folk är intresserade av dina grejer - tyvärr e nog marknaden lite för långt bort från mig!

Anonym sa...

Så mye fint du lager!har faktisk akkurat sydd vanter (midt på sommeren selv);)Håper det er i orden at jeg legger deg til bloggen min:)

Helena sa...

Vad kul att stå och sälja på marknad!

Ha det bra på semestertrippen!

Heilt spesiell sa...

Stoffet passet perfekt til teppe!Helt kanonflott.Og søte vanter.Du har nok ikke noe å frykte når du skal på marknad jeg er sikker på folk liker sakene dine.

Moi! sa...

Jättefina grejer du har gjort. Gillade jackan skarpt. Likaså väsktyget!

Josefinaste sa...

Men tygt är ju jättefint!! Hoppas att det går bra på marknaden. Jättefina vantar oxå.=)

Välkommen! sa...

det kommer säkert att gå jättebra på marknaden! jag brukar ju sälja på marknad lite nu och då och ibland säljer man ju kanske inte så mycket men det brukar vara kul ändå. sen är d alltid kul om man är två som säljer, så man inte behöver stå själv. (typ om man skulle vilja springa iväg på toa å så haha) och en till viktig grej, glöm inte visitkort och kaffe! ;)
/hanna

elin sa...

kjempe søte votter i supersøtt stoff!!!!!og så spennende med marked!!!Folk kommer garantert til å like dine produkter!!!!tenk så moro!!!!

Doris_Assar sa...

Söta vantar och superhärlig filt!!

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin