lördag 18 juli 2009

Ska vi åka nu??????

Jag tror aldrig jag har varit så snabb med att sätta saxen i ett tyg förut, men det här får mig att känna en sådan sy lust. Tvekade aldrig på vad en del av tyget skulle användas till heller, väska måste det bara bli tyget är som gjort för detta endamål. (tycker jag)
Sedan träffade jag en väninna härrom dagen som hade en liten önskan om en solhatt som ej är fodrad, eftersom hennes tjej blir så varm. Så det försökte jag mig på med detta tyg. Nu är jag lite tveksam till om detta tyg faller dom i smaken så jag har även en lika modell i annat tyg pågång.


Om hon inte gillar hatten så får den mer än gärna stanna här hemma till I.

När jag sydde väskan den här gången så lade jag till en liten ficka i den, har märkt att det saknas på dom andra jag gjort. Lätt att bli lite halv knäpp på att stå och leta längst ner i väskan efter diverse småsaker.
Så nu känns mitt väskmönster ganska komplett!

I är riktigt redo för att åka på stranden i dessa två ting =)

Mönstret: till väskan eget, solhatten samma som det här
Tyget : På en lokan butik, Kantband och foder ur mina gömmor.

15 kommentarer:

od Andulky sa...

Så underbara! Älskar verkligen det där tyget!!!

Heilt spesiell sa...

Så vanvittig lekkert!Jeg digger stoffet og hva det har blitt til.Nydelig.

alvinea sa...

Vilket underbart tyg! Förstår verkligen att du velat sätta saxen i det!

Skaparmani sa...

Kalasfint blev det!!

Doris_Assar sa...

Underbara! Älskar dina tygfynd!! :-)

Emilia sa...

Jätte-snygg väska (och solhatt) - smart med innerficka, små viktiga saker har ju verkligen en förmåga att hamna underst jämt annars :)

Anonym sa...

härligt gumman, allt du gör är så jäkla fint, längtar tils min väska är klar, vill oxå ha inneficka =)=)=) puss å kram

Unknown sa...

helt underbart set!!
tänkte oxå testa å sy en solhatt till sonen, har du nå bra mönster å tipsa mej med!
såg att du använt dej av ottobre, vilket nr var det?
underbar väska oxå!!
svår å sy??
hade!**erika

Unknown sa...

å du, bara kul att du länkar mej:))glömde å skriva;)

**erika

Lallis/Helene sa...

Jättefint! Tyget är helt underbart!

Anna, Tvillingtand sa...

Så fina grejer du syr! Man blir glad av så fina tyger =)

Josefinaste sa...

Jättefina tyger du hitatde och väskan blev super!!! Hatten lika så. Dregglar lite...

Sandra sa...

Vilket härligt tyg, blev jättefint både som väska och som solhatt!

Mia sa...

hatten är ju helt underbar!

Tanjis sa...

Wow,vilket härligt tyg! Blev verkligen superfint till väska och solhatt!
Det andra tyget gillade jag med eftersom det ger mig lite nostalgi känsla. När jag var i Tyskland på somrarna så visade de en tecknad serie som hette "Die Biene Maja",så nu vet du det (om du inte redan visste det förståss).

/Tanja

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin