måndag 27 februari 2012

En till heldress!









Nää lillebror ska inte börja på NASA även om det ser så ut ;)

Denna heldress blev kanske inte så där jätte bra i färgkombo, tänkte att ja det blir jätte bra innan jag började men sedan tyckte jag att det blev gräsligt men efter en stund så aha det blev riktigt bra tills jag sydde fast mudden Nää det blev inte så bra. Känner mig som den mest veliga personen på jorden under arbetets gång men ni får se resultatet så ni slipper göra samma miss (fniss ;)

Modellen är samma som till den tidigare lekdressen som ni ser men lite andra detaljer omväxling förnöjer.
På denna har jag använt mig av samma typ av ficka och på ryggen är det samma dekor söm som på den tidigare men sedan klippte jag ut en bit av serietidnings tyget som jag använde som applikation på ärmen och avslutade med att klä tre knappar med samma tyg som jag sedan sydde fast på bröstet. 

Blev det bra nä som jag skrev så var bilden mycket snyggare i huvudet en i verkligheten men vi har använt den tidigare så otroligt mycket så jag ville ha en till i samma modell, och nu är det bara att använda denna efter ett par timmar framför symaskinen även om resultatet blev så där i färgerna.

Mönster:
Eget stl 86

Material:
Äppelgrön collage, blå mudd Olssons tyget
Serietidningstyg Jofotex


Har ni sett dom först videkissarna  har slagit ut här hos oss, underbart måste vara ett bra tecken på att våren är nära!!

6 kommentarer:

Kicki sa...

Jag som tyckte den va så fiiiin! Du kan skicka den till min Lilleman om du är så missnöjd! ;)
Knapparna var en skitsnygg detalj!!

Pernilla sa...

Ha ha Tack Kicki :)

Fangoria sa...

Jag tyckte den blev jätteläcker! Färgerna gör att den ser lite "Me Too"-aktig ut, gillar!!!!

KRUMELEJ sa...

Åh så tuff! Blev himla kär i tyget i klänningen i det förra inlägget. Klänningen gjorde sig verkligen jättefint i det.

Mia sa...

Nejmen, det var väl inget fel på den färgkombon heller, inget fel alls. Lite mer crazy än den klassiska röd-blå-vita. Roligt att variera sig.

Retro Elephant sa...

Passa på att delta i min tävling där man kan vinna 100 st egendesignade klädetiketter.

//Lina

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin